WIMBLEDON DAG 2

Imorse hämtade jag Ben klockan 8 hos en kompis som han sovit hos inatt. Lagom trötta båda två hoppade vi återigen på tåget till Wimbledon, denna gång utan Rachel dock. Henne lämnade jag hos en kompis för en playdate då både hon och jag tyckte att det var bättre att hon inte följde med till Wimbledon idag då hon spenderade alla sina pengar igår, haha!
Så Ben och jag fick åkte själva idag. Vid halv tio var han inskriven och redo för att spela, och jag drog mig från arenan tillbaka till centrum för att möta upp Matty på stationen. Han kom nämligen in till Wimbledon idag för att göra mig sällskap! Så vi gick direkt till ett fik där jag drack smoothie och han kaffe, och bara pratade av oss. Efter en lång promenad genom staden gick vi till nästa fik, drack te och pratade ännu mer. Så skönt att sitta inne på ett varmt fik en kylig höstdag, se de röda bussarna åka förbi utanför och iaktta människor som stressade springer runt, och bara prata av sig. Drömmigt, eller hur?
Vi bestämde oss sedan för att gå tillbaka till arenan och se Bens sista match. Sagt och gjort, vid klockan halv 1 stod vi redo på läktaren för att heja på Ben som dessväre förlorade idag med. Han spelade dock riktigt bra, så vi alla var rätt nöjda ändå. Ben och jag vinkade sedan av Matty vid tåget innan Ben fick en tröstlunch på Mc Donald's innan det även var dags för oss att åka hem.

Vi plockade upp Rachel påvägen och väl hemma väntade ett paket med halloweenkostymer! Sacka om att jag och Rachel blev rädda när vi lugn satt och spelade spel på iPaden och denna sprang in och skrämde oss:
Jag som är världens mest lättskrämda person går inte riktigt ihop med halloween.. 
 
För övrigt i eftermiddg har vi hunnit med att både läsa läxor, öva piano, måla, pyssla, sjunga karaoke och middag. Tiden går verkligen fort med dessa ungar, alltid nåt på gång. Favoriter båda två <3
 
livet som au pair | |
Upp