HÖGSKOLEPROVET

Halli hallå!
Måndag igen, och hör och häpna; nu är det INTE många dagar kvar i England. Det är dessutom bara 6 dagar kvar tills jag lämnar London ett par dagar för en visit i Skottland. Lov-vecka två är nu igång och dagen började med att lämna barnen på camps. Den här veckan, till skillnad från förra, har barnen lite aktiviteter inbokade vilket innebär ledig tid för mig vilket är SÅ behövligt med tanke på allt plugg jag har för tillfället.
På tal om plugg - jag skrev högskoleprovet i lördags! Vid 05:15 ringde klockan och jag satte mig efter en stressig morgon i en uber in till Barnes och svenska skolan för att vara på plats vid 07:00. 8 timmar senare var allt äntligen över och jag tror att det gick bra. Det kändes bra i alla fall, och huvudsaken är bara att ha det gjort. 
Tog sedan en promenad i Barnes bort till Hammersmith i vårädret innan jag mötte upp Fanny för lite shopping och middag <3
Blev dock hemfärd ganska tidigt då jag var fruktansvärt trött. Men alltid en energiboost att träffa Fanny så det vill man aldrig gå miste om. Blev promenad runt Leicester Square och Covent Garden och London blir bara bättre och bättre med vädret <3
 
Igår var min familjs förra au pair här på besök, så fick träffa henne en stund vilket var jättetrevligt! Konsitgt ändå, att hon gjort allt som jag gjort. Mitt rum var hennes rum, det var hon som tjatade på barnen om läxläsning, väckte dem på morgonen, lagade middag och det är fortfarande på ett sätt även hennes hem.. Men väldigt härligt ändå att träffa någon som bokstavligt talat varit i precis samma situation som jag.
 
Avslutade sedan dagen med en två timmars promenad ner till sjön för att hälsa på ankorna, och sedan upp över fälten för att se solnedgången och det - var terapi för själen. 
Annars har jag inget planerat för veckan mer än att pluggapluggaplugga. Hittar nog på en hel del med barnen också när dagens camp är slut, men det återstår att se.
På lördag ska jag hänga med Fanny och på söndag bär det av. Det ska nog bli något av den här veckan också!
livet som au pair | |
Upp