REUNION

Jag har sagt det förr och jag säger det igen; gud vilken bra helg jag har haft. Denna har dock inte varit det minsta lik någon annan, för den här helgen hade jag min familj här på besök. ÄNTLIGEN fick jag träffa dem alla igen. Vid halv sju fredag kväll stod jag otålig på perrongen på Oxshott tågstation och inväntade tåget.

Efter många, långa kramar skjutsade jag dem till hotellet där vi mellanlandade lite snabbt innan vi åkte hem till mig, hämtade upp min andra familj och tillsammans åkte vi alla till Claygate för att äta middag tillsammans. Min värdpappa hade bokat bord på en indisk restaurang i Claygate så från halv åtta och ett antal timmar framåt åt vi tillsammans jättegod indisk mat och hade det trevligt tillsammans.
Vi blev kvar på restaurangen väldigt länge, och inte förrän 12 var mamma och pappa avsläppta på sitt hotell och Alice och jag var hemma i huset. Alice bodde nämligen här hemma istället för hotell. Morgonen där efter skjutsade min värdpappa Mark mig och Alice till hotellet där vi hämtade upp mamma och pappa för att sedan åka till stationen och sedan ta tåget till Guildford där vi planerat att spendera dagen. Där gick vi runt lite i köpcentrumet och längs high street:
När det var lunchdags gick vi till en engelsk pub som ligger på Guildford High Street, jättemysigt var det och SÅ god mat, haha!

Efter några varv runt i Guildford bjöd jag sedan familjen på glass på en glassbar:

Vi bestämde oss sedan föra tt besöka Guildford Castle innan det var dags för hemfärd. Guildford Castle ligger verkligen precis i mitten av Guildford, så det tog oss bara fem minuter att gå dit. Dock var det inte mycket att se, haha, då man inte kunde gå in någonstans och egentligen ser "slottet" bara ut som vilken annan stenbyggnad som helst egentligen.. Men det var kul att se ändå, spännande att se och uppleva olika slags saker såklart!
Vi tog sedan tåget tillbaka till Oxshott, och hann inte mer än hem och vända innan vi åkte in till Cobham för att äta middag där. Vi gick till Cleavers, en restaurang jag inte varit på innan men gärna velat gå till ett tag så det var kul. Maten där var huuur god som helst, och hela restaurangen var väldigt mysig. Där satt vi och åt middag, pratade och drack milkshake ett bra tag och bara mös tillsammans!
Efter en jättehärlig dag i Guildford och mysig kväll i Cobham släppte Alice och jag av mamma och pappa på hotellet igen och åkte sedan hem till huset och började ladda om för nästa dag, som började med att vi klippte varandra haha. Mitt hår var SÅ galet slitet, så vi tog kökssaxn och kapade det ungefär 10 cm. Lite ojämt må det kanske vara, men betydligt mycket fräschare. När vi var redo åkte vi bort till hotellet för att äta frukost där med mamma och pappa. Hotellet de bodde på är verkligen ett lyxhotell, så frukosten där var ju inte att leka med..
Mätta och belåtna åkte vi tillbaka till Oxshott där vi tog oss en promenad i den fina skogen här vilket var jättemysigt och behövligt efter den frukosten, haha!
Efter promenaden blev nästa destination återigen Cobham då familjen ville se den lilla byn i dagsljus, så där promenerade vi runt lite tills vi tröttnade och istället åkte till nästa lilla by häromkring; Esher! Jag själv har egentligen inte varit i Ehser alls mycket förutom skolan jag läser italienska på. Dock var mycket stängt så det var inte mycket att se där. Vi hittade dock en mysig liten restaurang och åt lunch!
Mycket har gått ut på att äta denna helg, haha! Mycket har även gått ut på att åka runt, så efter lunchen åkte vi tillbaka till Oxshott och vår lilla restaurang/pub här där mamma och pappa drack kaffe i väntan på tåget som de sedan skulle ta till flygplatsen. Alice skulle stanna kvar tills idag, så för att ha något att roa oss med när mamma och pappa åkt så tog vi tåget tillbaka in till Guildford där vi hann med lite shopping och ytterligare lite mys i brist på annat. Vi åkte dock hem rätt fort igen då det mesta stängde rätt tidigt i Guildford. Vi åkte då till Cobham igen för att äta middag, och denna gång gick vi till den italienska restaurangen Strada. Har inte varit där innan heller, men efter igår lär jag helt klart gå dit igen!
Så här satt vi ett bra tag och det var så skönt att få ha en systerkväll. Äta gott, prata om allt man kan behöva tänkas prata om och bara vara. Bland det bästa med Alice är att det ALLTID är så avslappnat, naturligt och framförallt roligt med henne. Behöver verkligen fler kvällar som den här..
Vi stannade på hemvägen till för att köpa lite kvällsmys att ha framför en film vi planerat att se när vi kom hem. Men då en väldigt exalterad nioåring mötte oss i dörren och bestämt att vi skulle skära pumpa med henne inför halloween fick vi snällt göra det först. Så ett bra tag satt vi och halloweenpysslade med Rachel, och slutresultatet blev en pumpa att ha framför dörren idag! När vi väl kom ifrån Rachel hade vi filmkväll på mitt rum, innan vi på sista gången på länge somnade bredvid varandra.
Idag var det back to work för mig, så vid halv sju gick jag upp och hälpte Rachel göra sig redo för skolan och följde henne till bussen. Hon började skolan idag efter två veckors lov, så nu är det bara en vecka kvar med Ben hemma innan allt blir som vanligt igen. När jag kom hem åt Alice och jag frukost tillsammans innan vi spelade lite spel med Ben och packade innan jag skjutsade henne till flygplatsen och tvingades säga hejdå.. Efter ett jobbigt avsked åkte jag och Ben till Leatherhead där vi jagade Pokémon en stund. Resten av dagen har vi bara hängt här hemma och laddat för halloween som faktiskt är idag. Jag skjutsade sedan Ben till en kompis i Claygate där han ska sova inatt. När jag hämtat Rachel på skolan vid klockan 6 åt vi en snabb middag innan vi gjorde oss i ordning och gick runt kvarteret för trick or treat!
Rachel gick som the red devil och jag följde efter som katt. Vi gick runt här i Oxshott och efter en timma vr vi hemma igen med en välfylld skål godis.

Är jätteglad över helgen just nu, även att det känns i hjärtat nu när familjen åkt igen. Snart är de dock här igen och jag räknar ned tills dess. Så tacksam att just dessa tre är MIN mamma, pappa och syster. De är världsbäst.