KÄRLEK OAVERLOAD

Hej alla!
Oj, nu var det ett tag sedan jag kikade in här - men jag har varit med om så mycket sedan vi sist hördes. Innan jag fick påskledigt spenderade jag som tidigare nämnt två veckor med barnen när de hade lov, varav jag även var hundvakt de sista dagarna då mina grannar var i Paris. Så innan jag gick på semester spenderade jag dagarna med även lilla vovven.
Granntjejerna som nu är klassade som Paris finaste prinsessor på Disneyland.

När helgen sedan kom började jag den på mitt favoritsätt - med Fanny. Vi möttes upp i ett 22 gradigt varmt London och satte oss och hade picknick-lunch i strålande solsken i en park i Soho:
Vi tog oss sedan till Westifeld shopping centre för att spendera lite pengar innan vi åt supergod, grekisk middag innan det blev sleepover i Kennington. 
När vi sedan vaknade upp på söndagen var det dags för mig att sätta mig på tåget i hela fem timmar för att sedan komma fram till SKOTTLAND! Blev uppmött på stationen av världens bästa Jakob och som jag längtat! Vi började direkt med att utforska Edinburgh och tog oss upp till Arthur's seat som är en kulle (rättare sagt berg) mitt i Edinburgh och därifrån hade vi världens utsikt över hela Edinburgh!
Detta gav oss verkligen en bra introduktion av vad Edinburgh hade att erbjuda! Därefter blev det middag mitt i staden innan vi sussade och laddade för nästa dag som bestod av upptäcktsfärd i resten av Edinburgh! Vi började med att ta oss upp till Edinburgh's slott som ligger uppe på en klippa i Edinburghs kärna. Jag var inte världbäst på att ta bilder, men några få fick jag till och med en kille som kompletterade lite så såg förmiddagen ut ungefär såhär:
När vi var färdiga med slottet lärde vi oss mer om Edinburghs blodiga historia och blev ordentligt skrämda i Edinburgh Dungeon som är som ett museum/skräckhus där man får gå runt i olika rum som med hjälp av skådespelare och uppbyggda miljöer berättar och visar historiska skräckhändelser som hänt i Skottland. Jag som är världens mest lättskrämda människa var konstant rädd i 1,5 timma - men så intressat det var!
 
Då Edinburgh till stor del består av kullar, berg och utsiktsplatser tog vi oss sedan på eftermiddagen upp till en annan kulle - Calton Hill och tittade på utsikten och de historiska monument som finns där:
Det blev sedan en lite tidigare kväll för oss då uppstigning vid 06:30 väntade för dagen därpå, då vi nämligen bokat biljetter till en 12 timmars lång bussresa genom Skottland och högländerna! Vi åkte alltså från Edinburgh, genom högländerna för att sedan komma till slutdestinationen - sjön Loch Ness. När vi tagit oss ut från Edinburgh blev vårt första stopp den lilla staden Callander:
SEDAN såg vi nog det mest fantastiska jag någonsin sett; Scotland Highlands och dess naturreservat. Vi åkte genom dalar, genom massa berg och till slut fick vi stanna och hoppa av bussen för att försöka fånga den fantastiska miljön på bild:
Nu blev det bildbomb, men så svårt att välja bilder när allt såg så fantastiskt ut. Vi åkte sedan en båttur på Loch Ness och hälsade på sjöodjuret och återigen var allt vi såg som ett vykort. Bussen gick sedan tillbaka genom naturreservat och förbi massa gamla fort, slott, sjöar och annat som hör skottland till samtidigt som vår guide på bussen berättade om historiska händelser som inträffat där vi åkte förbi. Galet trötta som vi var gick vi in och köpte take away-middag på en restaurang nära hotellet och åt middag i sängen framför en film. Perfekt avslut på världens bästa dag! Dag 4 blev det ett jobbigt hejdå, men också ett så härligt uppmötande med min älskade farmor och farfar som tillsammans med mamma och pappa reste hit till London i onsdags. Så jag mötte upp dem onsdag kväll och spenderade kvällen med dem <3 De fyra spenderade onsdag fram tills idag med mig och tillsammans har vi firat påsk i London med att bland annat gå på musikal, besöka Covent Garden, åkt bil genom mina trakter, besökt mysiga pubar, åkt turistbuss genom hela staden och ätit middag på högsta våningen i OXO-tower. Här kommer några bilder från mina underbart bra dagar med mina favoriter:
Nedersta bilden visar tornet vi åt middag i och utsikten vi hade.
 
Så idag blev det återigen ett svårt hejdå när de fyra lämnade mig, men det känns genast lite bättre när jag vet att det är ynka 6 dagar kvar tills vi ses igen.
 
Så, det här var min vecka och som rubriken lyder; det har verkligen varit kärlek overload. Är så tacksam för allt jag fått vara med om den här veckan och för de fantastiska människorna jag fått dela allt med. Tänk vilken tur jag har. Skottland var helt fantastiskt och att få se det med Jakob var det bästa som kunde hänt just nu, och att äntligen få visa mitt London för farmor och farfar som vi pratat om i flera år var verkligen så kul. Livet är allt bra ibland, och som jag älskar det <3


 
livet som au pair | |
#1 - - Anonym:

Härligt Hanna 😍

#2 - - Mari:

Vilka härliga bilder och så fint du beskriver det
Kramar i Massor

Upp