7 FEBRUARI - 6 MÅNADER SOM AU PAIR

Jag vet inte rikigt hur jag ska börja det här, haha! Hela 6 månader har idag passerat sedan jag flyttade till england. 6 månader, ett halvår!! Känns på ett sätt så himla overkligt att jag inte lämnat England på ett halvt år, då jag alltid drömt om att få spendera mer än en weekend här. Jag har sedan ett tag passerat halvvägs-snöret, och just nu känns tiden som är kvar bara som en nedräkning. Det känns väldigt långt kvar tills jag åker tillbaka till Sverige, men nu när jag sitter här och ett halvår har passerat kan jag bara tänka på hur himla fort det gått - och alltså också hur fort tiden som är kvar kommer gå. Jag har fortfarande massor av saker kvar som jag vill uppleva och hoppas jag kommer hinna med allt det den tiden som är kvar. Dessa 6 månader har gått i 120 och jag tror aldrig jag varit så äventyrlig i hela mitt liv som jag varit det senaste halvåret haha!
Det har varit ett bra halvår, men det har gått väligt mycket upp och ner.. Jag har haft de bästa stunderna någonsin, samtidigt som jag vissa nätter bara gråtit mig till sömns. Jag har panikartat ringt mamma hundratalsgånger, men samtidigt har jag aldrig varit mer självständig. Jag har blivit 10 gånger bättre på engelska, jag har lärt mig att allt löser sig och även att jag kan så jäkla mycket mer än jag tror och jag har även fått en klarare syn på vad jag vill med livet. Jag har skaffat vänner jag hoppas att jag kommer ha kvar hela livet och har upplevt så himla mycket roligt med dem. Jag har lärt mig att uppskatta det jag har där hemma, och hur klyshigt det än låter så har jag insett innerbörden av you don't know what you've got until it's gone. Ja, 6 månader som varit precis som en berg och dalbana helt enkelt. 
För att sammanfatta det bästa sedan förra månaden tänkte jag som vanlgit lista mina favorithändelser! MEN, jag kan verkligen inte få ihop det till fem händelser, så tänkte att jag utökar listan istället och kör på hela 7 händelser!

1: Skridskor på NHM ice rink
Den 8 Januari åkte jag tillsammans med alla fina oxshott-tjejer till London för att spendera en timma på isen utanför Natural History Museum. Jag är väl lite av den man kallar Bambi på hal is, men trots att jag inte är den bästa på skridskor var det en väldigt mysig och rolig dag tillsammans med alla fina vänner jag har här. Avslutade dagen med en härlig middag i Covent Garden.
 
2: Tempel och IKEA i Neasden
Det blev nästan ett besök till Sverige den 7 Januari då jag, Fanny och My var och utforskade Neasden. Vi besökte ett hinduiskt tempel, Shri Swaminarayan Mandir, som var en annrolunda upplevelse. Vi förundrades över hur fantastiskt fint templet var, och även hur annorlunda allt där var från vad vi är vana vid. Hittade sedan hem då vi tog ett varv på IKEA, åt svensk mat och köpte svenskt godis. Äventyr med dessa två är ju de bästa äventyren.
 

3: Harrods
Som ett måste när man bor i London besökte jag Harrods tillsammans med Marissa den 15 Januari. Vi gick helt förundrade runt i den galet stora och FINA byggnaden och bara tittade på allt som finns att se där. Då det bara är rika människor som kan handla där sparade vi de pengarna och nöjde oss med att bara se på allt. Helt fantastiskt helt enkelt, som ett museum!
 

4: Westminster Abbey
Träffade Fanny den 16 Januari och skrattade oss igenom ett besök i Westminster Abbey. Spanade in platsen där alla kungligheter gift sig, såg kända personers gravar och laravde oss helt enkelt. Hann med en go'fika innan vi tog oss hem till Fanny och avslutade dagen med hammagjord lasagne och tjejsnack.
 
5: Greenwich
Då alla helger blir aningen bättre tillsammans med Fanny och My fick jag återigen träffa dem då vi tillsammans åkte in till Greenwich! Dagen började med att åka linbana över London, och därefter tog vi bussen till Greenwich Park, promenerade uppför kullen för att se på utsikten och besöka the royal observatory och slutligen äta middag tillsammans innan dagen tog slut. Detta är nog en av favoritdagarna, då vi hann med så himlans mycket och jag hade så himla roligt!
 
6: Oxford
Bockade av ytterligare en sak på listan över saker jag vill göra då jag, alla oxshott-tjejer och My tog bussen till universitetsstaden Oxford! Pratade iväg bussresorna med My, besökte museum, kyrka och universitet, åt middag på mysig pub och sprang till sist i ösregn till bussen hem. Trots dåligt väder är Oxford ett bra minne och dagen var väldigt bra!
 
7: Park run
Sist men inte minst får loppet jag och Louice sprang i lördags vara med på listan. Ville hemskt gärna hinna med att springa ett lopp i England och nu är det gjort. Trots lite regn, skavsår och brist på frukost i magen var det en häftig upplevelse att springa runt Stratford tillsammans med Louice och massa andra löp-tokiga människor. Fick stöd av Fanny och My som jag sedan avslutade dagen med. Sicken bra lördag!
 
BONUS
Som en liten bonus denna månad vill jag bara skicka lite kärlek till mina bästa vänner här, Fanny och My. Har under den senaste tiden spenderat mer och mer tid med dem och de räddar tiden här helt enkelt. En vecka utan dem är en sämre vecka. Det är de som lyssnar och stöttar när allt är jobbigt, men även de jag skrattar högst med och har roligast med. Klickat så bra med dessa och är så tacksam att ha dem med mig och dela masa äventyr och upplevelser med dem. TACK, bästa bästa ni. Ni är helt enkelt mina faves.
 
Nu är det full fart framåt med Februari som gäller, och även att klockan tickar och nedräkningen tills det är dags att åka hem igen är i full gång ser jag fram emot vad nästa månad har att erbjuda. Har redan lite småsaker planerade och är absolut taggad och förväntansfull på mina nästa äventyr i London!
livet som au pair | |
Upp