QUEEN ELIZABETH PARK RUN

Och så var det måndag igen, och här sitter jag med huvudvärk och feber. Fram tills igår eftermiddag var helgen toppen, men sedan bara dalade det och helgen slutade med extremt dåligt mående och därmed en tidig kväll. Tror mycket handlar om för lite sömn, för mycket aktivitet och för lite mat, så får väl lite skylla mig själv även att det inte varit meningen. Redan vid 05:50 ringde klockan i lördags och efter en stressig morgon skyndade jag mig till tåget för att hinna med det första till London. Då jag inte hann med frukost fick jag köpa frukt på stationen innan jag åkte halvtimman till Stratford där dagens bestyr skulle äga rum. Jag och min vän Louice hade anmält oss till ett lopp här i London som var i Stratford, Queen Elizabeth Park. Vi möttes upp och gjorde oss redo för loppet som var på en mil. Det gick helt okej, inte det bästa men det skyller jag lite på att jag både ätit och sovit för lite. Men vi tog oss runt och dessutom under timman, som var målet. Vi hade även svårslgen hejaklack då bästa My och Fanny kom och hejade på oss.
När vi var färdiga med loppet följde jag med My, Fanny och även Emma hem till Fanny för att få duscha och fräscha till mig lite innan vi åt lunch i Kennington. 
Efermiddagen spenderades med de tre tjejerna innan Emma åkte hem, då jag, Fanny och My gick och handlade och lagade mat tillsammans. Avslutade sedan kvällen med att kolla på Melodifestivalen innan jag åkte hem igen och äntligen fick återvända till sängen efter en minst sagt lång dag.
 
Tog sovmorgon till 10 (!!!) igår, vilket är väldigt ovanligt för att vara mig. Vaknar nästan alltid innan 9, så jag antar att jag hade lite sömn att ta igen helt enkelt. Mötte upp Marissa vid halv 11 för att promenera de 6 kilometrarna vi har till Cobham. Det har regnat väldigt mycket i helgen vilket märktes vid den lilla ån i Cobham som var helt översvämmad. De hade till och med satt upp en pinne i ån för att mäta vattennivån!
Ibland märks det ju att man faktiskt är i England ;)
Lagom blöta om fötterna och hungriga landade vi på The Juice Smith där vi åt världens godaste Acai Bowl! Skulle utan problem kunna äta frukost där varje dag, haha! 
Då huvudvärken började infinna sig redan här, bestämde vi oss för att promenera hem igen. Somnade i hennes säng framför en film och låg faktiskt kvar ända till 7 då jag var tvungen att pallra mig hemåt. Har inte mått så dåligt på länge.. Jag har nästan aldrig huvudvärk, men händer det så är det inte lite. Somnade redan vid 8-tiden, utan något mer alls i magen. Inte alls bra förutsättningar för idag. Menmen, tur ens barn är i skolan så man hinner vila upp sig lite. Tackar ännu en gång för en mycket bra helg med vänner som jag inte vet vad jag skulle göra utan.
 
livet som au pair | |
Upp