TATUERING OCH VEGOSALLADER

Lika fort som helgen kom, försvann den igen och det är nu återigen söndag kväll och de två bästa dagarna på veckan är over and out. Förra veckan var som sagt inte alls en bra veck, så att det till slut blev helg var så välbehövligt. Behövde en paus helt enkelt, och få spendera lite tid med vänner och göra precis vad vi känner för. 
Började min lördagmorgon med att prata med min saknade mormor, så det var en bra start. 
Mötte sedan upp Fanny och My, as usual. Vi tog oss direkt upp till Camden Town där det lev frukostpaus innan dagens mission; tatuering. Jajamen det stämmer, jag har gjort det igen, haha! Har velat ha en till tatuering nu faktiskt, så efter att jag fick tid på en drop-in var det bara att köra. Efter att jag i flera år kämpat med psykisk ohälsa av olika slag, betyder den här tatueringen lite extra. Den symboliserar lite hur det är att kämpa, men också hur det faktiskt blir bättre. 
An arrow can only be shot by pulling it backwards. So when life is dragging you back with difficulties, it means it's gonna launch you into something great. So just focus, and keep aiming.
Därefter tog vi oss ett besök på Victoria & Albert museum, som är ett konstmuseum i South Kensington. Var inte riktigt något som föll mig i smaken, antagligen för att jag var för dåligt påläst om vad som faktiskt fanns på museet. Något som däremot föll mig i smaken mer var den sena lunchen efter museumet. Det blev en supergod sallad på Pizza Express, drömmig verkligen!
Vegetarisk sallad med kikärtor, quinoa, frömix och ångkokta paprikor.
Enligt traidition blev det sedan mello hemma hos Fanny och även ett perfekt avslut på dagen. 
Fick också prata ut om allt som tyngde hjärtat med dessa fantastiska vänner, och jag är mer än tacksam för det. De är verkligen guld, och vore det inte för dem skulle jag inte varit kvar här.
 
Idag - sunday funday - började jag dagen med en skogsrunda i löparskorna. Blev en rätt kort löptur, men den satte absolut en bra start på dagen. Som en liten pluggpaus mötte jag upp Karolina och Michela och vi tog oss en promenad in till Cobham för att luncha. Så efter en skön promenad satte vi oss på en mysig italiensk restaurang och åt go'lunch och snackade iväg ett par timmar. Tror jag fått en dille på vegetriska sallader, för återigen var det det som blev dagens lunch. Faktiskt har jag inte ätit mycket kött alls på sistone, blivit mycket vegetariskt och lite kyckling/fisk då och då. Vegetarian är absolut inget jag just nu tänker på att bli, men visst är det nice med vegetariskt då och då ändå! :)
Här blev det vego-sallad med kikärtor, frömix och ångkokta rödbetor. MUMS.
 
Resterande timmar som denna söndag bjuder på kommer bestå av plugg, så nu blir det att grotta ner sig i kemiska formler tillsammans med en kopp te. Helt okej avslut på dagen, om man tar bort kemin såklart. Menmen, nu kör vi! Det kommer vara värt det.
 
livet som au pair | |
Upp