TOWER OF LONDON

Hej måndag!
Nu har en ny vecka börjat och den började med en rivstart. Började morgonen med lite löpning på gymmet, sedan har det varit fullt upp med plugg! Jag kommer från och med idag ch 10 veckor framåt läsa yttrligare, och nu är det naturkunskap på schemat. Då min dröm är att läsa hälsopromotion kostvetenskap på universitetet krävs det att man har läst naturkunskap 2, och då jag inte gjort det så får jag helt enkelt läsa upp den kursen på distans. Så utöver min kostrådgivarkurs som är i full gång kommer även mina pluggtimmar bestå av molekyler, atomer, anatomi och allt vad naturkunskap ska bjuda på. Det har aldrig varit ett ämne för mig och helt ärligt är jag inte överdrivet taggad, MEN jag vet att det är värt det. Så nu kör vi!
 
Tur jag laddade batterierna i helgen då jag hade en jättebra helg. Jag mötte upp My i lördags morgon efter en härlig skogspromenad och vi begav oss mot Tower of London! De flesta känner nog till Tower Bridge, som ligger precis där. Tower of London är en medeltida, kunglig borg/fätsning som mestadels användes som fästning, kungligt palats och fängelse. Det är även där alla Englands kronjuveler finns bevarade. Så i ett par timmar gick vi runt bland rustningar, juveler, fängelsehålor och tortyrkammare och lärde oss om englands blodiga historia.
Då London numera har vår satte vi oss på en parkbänk i vårsolen när vi kände oss klara med kungligheter och fick även där sällskap av Karolina. Vi promenerade sedan genom covent garden för att hitta lunchrestaurang, och det slutade med en mysig italiensk restaurang där vi åt go'lunch även tillsammans med Fanny och Emma. Vi avslutade sedan kvällen i Kennington hos Fanny för mellokväll <3
Bra dag, bra tjejer, helt enkelt!
livet som au pair | |
Upp