TURISTHELG OCH ALLA HJÄRTANS DAG PÅ LONDON ZOO

Nu var det ett tag sedan det blev en uppdatering här, så nu får det bli en lång tillbakablick helt enkelt med start i lördags! Mötte då upp min kompis hemifrån som också nu blivit i au pair här i England! Dock bor vi långt ifrån varandra, men känns skönt att någon hemifrån finns i närheten ändå och att vi har London att ses i! Då hon aldrig varit här körde vi på en turistdag och spanade in Tower Bridge, Southbank, Leicester Square, Covent garden och Camden! Trots kallt och blåsigt väder hade jag en jättebra dag, och det kändes så himla bra att träffa någon som man faktiskt känner sedan innan. En ltien del av "hemma" helt enkelt. Så en massa kärlek till den tjejen och den dagen! Blev rejäl laddning av batterierna. Tog tyvärr inte en endaste bild, så det får bli tomt här..
Då humöret varit ganska dåligt och jag inte mått så bra på sistone bestämde jag mig för att vara helt ensam i söndags och bara ta tid till det jag ville helt enkelt, vilket resulterade i lite träning, massa läsning och några timmar på Skype. 
Den här veckan går barnen inte i skolan då de har lov, så det blir full rulle hela dagarna. Idag tog jag med dem in till London för att besöka London Zoo! Sprang runt bland massa djur i flera timmar och det var länge sen jag såg barnen vara så glada, och länge sen vi hade så kul tillsammans.
Efter en heldag med vilda djur hann vi även med en långpromenad genom Regent's Park i Londons fantastiska vårväder och även lite shopping innan vi tog oss hemåt.  Trots att allt känns lite stressigt nu med många saker att hinna med så kändes det kul att ha en heldag med barnen och en paus från den så annars tråkiga vardagen då det bara är tjat om tandborsting, läxor och läggdags som gäller.
Imorgon är jag dock edig då familjen ska på utfylkt, så jag ska underhålla mig med besök hos läkaren här, lite träning och en massa plugg. Bra det där med lov ändå.
KRAM på er, och glad alla hjärtans dag!
 
livet som au pair | |
Upp