7 MARS - 7 MÅNADER SOM AU PAIR

Hoppsan, idag är det visst den åttonde mars och den sjunde mars swischade förb utan att jag hann relfketera över att det faktiskt är mitt lilla månads-anniversary! Igår passerade jag alltså sju månader som au pair. 
Även denna månad har varit bra, men det är inte samma lyckorus hela tiden längre. I början var allt jag gjorde rena lyckan. allt var spännande och alla saker jag gjorde var ju det bästa jag gjort. Det har lite gått över och just nu känns hela grejen som vardag. Även att jag hittat på massa skoj är det liksom inte samma "hype" längre. Jag har absolut hittat på kul saker denna månad, men på grund av vissa anledningar (som kommer tas upp senare) har den här månaden inte toppat listorna direkt. Det har gått ganska mycket neråt, men tack vare mina älskade vänner så har ävend enna månad 5 highlights som kommer HÄR:
1: London Zoo
Min sjunde månad inleddes med lov-vecka för barnen och då passade vi på att ta en heldag på London Zoo. Det var en av de första riktiga vårdagarna och barnen var ovanligt snälla mot varandra den dagen, haha! Så det var en riktigt mysig dag med barnen som innehöll massa bra saker. Fick dessutom spana in massa spännande djur, och det är ju aldrig fel ;)
 
2: Tower of London
Följande helg blev jag och My ytterst kulturella när vi besökte Tower of London. En sån där grej som jag aldrig gjort om jag bara ökt till London för en weekend, men som känns som ett litet måste när man bor här. Det var intressant, bättre än jag trodde! Fick spana på juveler, se gamla rustningar och gå in i tortyrkammare. Så det var en spännande dag, som My satte guldkant på. Senare mötte vi även upp Karolina, Emma och Fanny för middag och mello som gjorde slutet på dagen perfekt!
 
3: Tatuering
Det blev ett tillskott i tatueringsskaran när jag helgen efter det tatuerade mig. Blev en liten pil på armen som står för något som betyder mycket för mig, så jag är mer än nöjd.
 
4: Flipout
I lördags besökte jag, Fany och My Flipout där vi hoppade studsmatta i en timma och åh, det var kul. Skulle varit lite mindre folk, och jag borde vara lite modigare - då hade det varit perfekt. Men det var kul ändå. Hann innan det även med en promenad i Battersea Park och en go'lunch, följt av sleepover hos Fanny. Finns inte något alls att klaga på! <3

5: Pannkaksfrulle och reunion
Då jag sov hos Fanny efter Flipout mötte jag upp My extra tidigt för frukost inne i London och med tanke på hur himlans gott det var så måste det vara med på topp 5! Så god frukost, världsbäst tjej och som vanlgit - massa att prata om. Drömmig morgon - helt enkelt. Fick sedan träffa Evelina igen, och det lever jag på länge <3
 
livet som au pair | |
Upp