BARNVAKT, FLIPOUT OCH PANNKAKSFRULLE

Hallåååå där! Vart tog helgen vägen? De går, som alltid i 120. Och även den här har, som alltid, varit bra.
Jag började min helg lite tidigare än vanlig, eller kanske senare, beroende på hur man ser det. Jag checkade ut från familjen Godfrey vid klockan 7, och tog istället mitt pick och pack och kilade över till grannarna där jag spenderade kvällen som barnvakt. Har varit barnvakt någrs gånger tidigare och tycker verkligen det är så mysigt, så himla härliga barn! Vi kollade på Alice in Wonderland, bakade brownies, läste sagor och dansade till musikvideos. Härlig start på helgen helt klart!
Lördag morgon började sedan tidigt då det är väldigt svårt att ta sovmorgon när man bor hos en väldigt högljudd familj... jag packade då ihop allt nödvändigt för en helg i London och satte mig sedan på ersättningsbussen in mot centrala London där jag mötte upp Fanny och My (förvånade? nej, trodde inte det). Vi tog en promenad i Battersea Park där vi bland annat såg Peace Pagoda som är en buddhistisk staty/tempel som tydligen är väldigt populär att se!
Vi tog oss sedan till en mysig liten pub och åt lunch innan vi åkte till FLIPOUT i Wandsworth som är som ett studsmatteland. En stoooor hall full med studsmattor av olika slag. Både "vanliga studsmattor", en hoppgrop och tumblinggolv. Där hoppade vi runt och lekte en timma och det var jättekul!! Jag är lite feg och vågade inte riktigt leva ut, My däremot hade the time of her life och voltade runt nästan konstant hela timman.
Vi fick sedan skjuts av Mys värdpappa hem. Jag och Fanny fick säga hejdå till My för kvällen då hon skulle vara barnvakt och vi tog oss istället hem till Fanny för film och massa välbehövligt snack som alltid. Spenderade sedan natten där.
Idag på morgonen ringde klocka vid kvart i åtta, och då Fanny skulle iväg och jobba i tre timmar mötte jag upp My igen för frukostdate! Vi satte oss på Bill's och åt en låååång och god brunch beståndes av scrambled eggs on toast och american pancakes. Beöver man säga mer? MUMS!
Därefter fördröjde vi lite tid på Oxford Street innan vi mötte upp Evelina!! Evelina var au pair här innan men hon åkte hem i oktober så jag har inte träffat henne sen dess, men oj som jag saknat henne. Så himla tråkigt att hon lämnade England, för sicken fin tjej hon är! Så det var jättekul att träffa henne nu när hon är på besök i London. Det blev en fika med henne, My och Fanny, och sedan kom även en till kompis till Evelina och hängde med oss en stund. Så det blev en jättefin eftermiddag innan jag beslutade mig för att ta mig hem för att återigen dyka ner i kemiboken och det är på så sätt jag avslutar min helg. Återigen - laddade batterier, så nu kör vi måndag!
 
* Det var World Book Day här i England i fredags vilket bland annat innebär att elever klär ut sig till karaktärer från kända böcker. Så slänger in en bild på Rachel, som i fredags sprang runt som björnen i Guldlock och de tre björnarna.
 


 
livet som au pair | |
Upp