VÅRVÄDER

Det är våååår! Här i England har det nästan känts som sommar de senaste dagarna och i love it!
Det har ju gått ett tag sedan sista uppdateringen nu, så nu kör vi en tillbakablick över de senaste dagarna med start i lördags! Då tog jag, Elisabeth och Krolina tåget in tll Guildford för lite shopping. Det var även fantastiskt väder, så till lunch köpte vi med oss takeaway från Pret och satte oss i gräset bredvid ån i solen och hade picknick. HUR mysigt!?
Därefter var det jobb som stod på mitt schema, men inte vilket jobb som helst! Min älskade lilla granntjej fyller 9 och hade kalas i lördags då jag blivit tillfrågad att komma och leka med tjejerna och fixa deras hår och naglar, så jag tog med mig Karolina och var stylist och lekledare under ett par timmar till ett gäng 9-åringar. Mycket stoj, men åh vad kul det var, och så himla kul att få vara med på lilla Brinley's kalas. Har tyvärr inga bilder därifrån, och inte heller från kvällen som spenderades hos Karolina. Vi åkte efter kalaset till Tesco för att handla lördgsmys och avslutade sedan en bra dag hemma hos henne <3
I söndags var vädret återigen på topp, så efter ett par timmar med näsan i naturkunskapsboken mötte jag upp Elisabeth och vi var ute och gick i nästan två timmar i skogen och runt sjön. Perfekt söndag helt enkelt, som sedan avslutades med ytterligare en promenad med Marissa.
 
Igår var första dagen på barnens lov, vilket innebär att jag jobbar mellan 08-20. Därför måste jag leverera med aktiviteter och massa skoj att underhålla dem med, så dagens aktivitet blev Bockett's Farm! Det är en som en bondgård cirka 15 minuter från oss där man får träffa och mata djur, leka i lekparkerna och massa andra aktiviteter. Så idag har vi matat getter, kollat på nyfödda lammungar, åkt traktor över stora fält för att spana på rådjur och lamor, hejat på grisar i ett gris-lopp och haft picknick i solen. Så himla mysig dag verkligen och farmen var helt idyllisk!
 
Det hade även fötts lammungar både igår och i morse, så vi fick även se helt nyfödda små lammungar!
Barnen var lagom trötta efter en heldag på farmen, så efter middag framför tv:n fick jag dem i säng någorlunda tidigt och kunde därför åka och träna med Marissa. Riktigt bra start på påsklovet helt enkelt! Imorgon står simning och picknick i skogen på schemat, hey ho let's go!
Idag var det en så fin morgon så jag tog mina två kids på en promenad till sjön för att ge ankorna lite frukost. Därefter tog vi vårt pick och pack och åkte till simhallen så de fick leka av sig lite innan jag packade picknick-korgen och tog med dem på en promenad till skogen för att äta lunch där. Supermysigt verkligen, särskilt eftersom skogen här är så himla fin. Så vi satt på en kulle med ustikt över skog och fält och mumsade på lunchmackor. Helt okej ändå må jag säga!
 

Imorgon väntar lite ledig tid för mig då jag fixat play-dates åt båda två. Så då blir det återigen lite plugg som jag måste ta igen.
livet som au pair | |
Upp